tisdag 9 juni 2015

Sommar vid Ån


Sex timmar blev det vid Ån denna underbara försommar dag.Bra vatten är det fortfarande och på förmiddagen helt vindstilla. Ensam var jag tills Viktor,en av ungdomarna kom och fiskade en stund innan jobbet.
Vilken härlig energi å´ entusiasm dessa ungdomar har. När Viktor åkte var jag återigen ensam och vid 11 tiden var det min tur att känna på kraften av laxen i Ån. Fightade laxen 5-7 min innan det hände som absolut inte får hända... Tubkroken,en Kamasan B990 höll inte måttet och laxen slog sig fri.
Ingen ide´ att gråta över spilld mjölk men dessa krokar kommer jag aldrig att använda mer. Har i alla år kört med Owner krok men ville prova en ny krok som många talat om. Så nu är det tillbaka till det gamla igen.

Kamasan B990 efter kontakt med lax 


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar