lördag 20 juni 2015

Snap T kast

Berny med sitt Sage 12,6 #6


Återigen en skön förmiddag vid ån. En tidig morgon så här på midsommardagen var Berny å jag ensamma av förståliga skäl. Bra vattenföring och 15,2 gr i vattnet så det känns fint att svinga flugspö i denna sköna miljö.
Nu har jag fastnat för mitt 10`# 7-9 Bringsén apterat med Rio Scandi Versi T och lite olika spetsar. Mest flyt eller intermediate.
Kasten som känns bäst för mig är det sk snapT ett mycket användbart kast när det gäller att vinkla och att avlasta handleden.

En liten filmsnutt på SnapT blev det i dag.

https://www.youtube.com/watch?v=pcer5qe60ZQ&feature=youtu.be.

Berny kör numera bara med sitt Sage 12,6 #6 ett spö som han gillar alltmer. I dag var det dags för lindoktorn som han kallar mig att hitta något som Berny var nöjd med.
Receptet blev en Rio Versi T body runt 20-23 g +Spets. En 7/8 på 24,4 g + spets var aningen tung men kastade kanonfint. Nej en 6/7 Body + spets sitter som en smäck









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar