fredag 31 juli 2015

Brustna illusioner......


Vid dagens kastning så brast Johns ide`om linor och linvikter. Spöt som jag kastade av,har efter Johns eftertanke nog överbelastas och fått en smäll av flugan när dom var en vecka i Mandalsälvens blåsiga dalgång.
På dagens träning fick han prova mina betydligt lättare linor till sina olika spö och upptäcker att det går fint att kasta med dom bara han finslipar sin teknik.
Själv provade jag mitt CTS DQ 13`# 7/8 med linor från #7 #7/8 # 8 allt går fantastiskt fint att kasta med.
Min 11,3`# 5-6 Skagit blir allt trevligare med den rätta Rio Scandi Short # 6= 24g. Nu har jag fått vad jag tror min sista Rio Body en 6/7 = 21,1g. Den skall testas på några av småspöna och den passar säkert till nått av dom. 10` #7/9 Bringsén är underbart med en Rio Scandi #5= 20,8g.
Några kast blev det med Johns Meiser 16`Highlander Classic # 9/10/11´.Jodå det kastar långt men efter 10 talet kast så räcker det. Alldeles för tungt för mig!!Nä,hans 14`i samma serie men med min 585gr = 38g Rio Scandi Versi T kändes ju lätt som en fjäder i jämförelse.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar