lördag 11 juli 2015

Ett snabbt dopp i den kalla Råda sjön


En stunds kastning vid Rådasjön nu på morgonen. Återigen blev olika lin/spö kombinationer provade.
Ju mer jag testar ju närmare kommer jag min optimala Spö/lin passning för mig. Mitt CTS Affinity 12,6´ # 7/8 ligger steget efter CTS Affinity DQ 13´#7/8. DQ spöt har just den aktionen som passar mig absolut bäst.13 fotarn kastade jag med Rio Scandi Versi T med allt från # 7 # 7/8 # 8 och en klass 9 var nog den som kändes bäst i stilla vatten. Lite annorlunda blir det i strömmande vatten.
Skagitspöt har en annorlunda aktion som jag inte är 100% tillfreds med så därför är det till salu tillsammans med min CTS Affinity Skagit 11,3`# 5/6 ett spö som jag byggde för att kasta switch med. Men att kasta med en hand blev det i tyngsta laget. 

                                            Båda dessa spön är till salu



        Mitt CTS Affinity Skagit 11,3´# 5-6 Grainfönstret = 300-450gr = 19,4 - 29,5g.






           CTS Affinity Skagit 12,6`# 7/8 Grainfönstret 450-700gr = 29,1g-45,3g

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar