måndag 20 juli 2015

Mest enhands

Det är roligare med enhands


Kastningen i dag bestod mest att utvärdera min CTS 11,3 Affinity  Skagit # 5-6 med  lite olika Rio Scandi Versi T. Började med  20,8g ingen höjdare, bytte till  24,0g blev lite bättre men bäst gick 27,6g men då börjar det bli tungt. Skagitspöna skall ha tyngre linor än många andra spön
Mina 2 andra enhands kastar fint men jag är inte riktigt nöjd med dom heller.

Kastade ganska mycket enhands med min 12` # 5-6 CTS Affinity DQ och det spöt har just det jag söker men är i längsta laget för enhandskastning.
Är i valet/kvalet att beställa en 10,6`#5-6 DQ och hoppas att det har samma underbara aktion som min 12`och mina 13 fotare som även fick några släng i dag med både en # 7/8 och en # 8 och jag ryser när jag kastar med dessa spön.

I dag kom 3 st RIO Replacement spetsar i # 6 och # 7 från den fantastiska firman Mistpool. Beställde  på fredag middag och fick dom i brevlådan i dag. Helt suveränt och till ett bra pris + fraktfritt.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar