söndag 6 september 2015

Nybörjare


Tur att jag var ensam på dagen pass vid  sjön. En planerad tur nedåt Ringhals för att prova det omtalade fisket efter Bonito så letades det fram ett gammalt haspelspö i glasfiber och en Shimano haspelrulle med en gammal Corastrong flätlina. Nog den första flätlinan som kom.
Det var gott å väl 15 år sedan jag höll i ett Haspel/spinnspö så det var nog bäst att provkasta med detta. Trodde nog att kasten satt i ryggmärgen men det hade nog hamnat långt in. Det blev Speykastningens rörelsemönster som gjorde sig påmind.

Kanske inte så konstigt med över 15 års flitigt kastande med flugspö. Efter ett antal tafatta försök fick jag i väg kastvikten skapligt men inte så som jag tänkt mig. Några gånger till så kanske det går att få till några användbara kast.



Hittade en bild på FB på byggsats av flugspö och mig veterligen första gången jag sett att man sätter ut Grainfönstret på klingan vilket jag tycker att alla tillverkare borde göra 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar