tisdag 3 juli 2018

Bada/vada+lite film.



Åter en stekande het morgon som inbjuder till bad kombinerat med lite flugkastning. Inte dumt alls om ni frågar mig.
Det är läge att prova hur det funkar när man är djupt utvadad. Nu gäller det att använda lite annan teknik för att få till kasten med dom vanliga spöna /linorna.

Mina 13 fotare med Rio Scandi Body Long fodrar att jag lyfter med större kraft utan att höja/ belasta armarna för mycket. Då kastar detta underbart men blir trots allt betydligt jobbigare i längden.

Nej som jag skrev i går, en kortare lina så blir det betydligt lättare, även i dag kom Berth-Arne förbi och gjorde några släng med mina spö. Det är jättekul å se hur han har utvecklat sitt kastande på framförallt vänstersidan.

               En liten filmsnutt för att visa denna underbara morgon









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar