söndag 29 juli 2018

Vad passar en själv bäst

Samma men så olika



Förmiddagen bjöd på svalkande dopp men även en utvärdering av två 12 fotare i # 8 med Rio scandi Short # 8+12 fots spets= 10,6m/32g totalt. Började med Zpey Zero jo funkade skapligt men den krökta butten är mer i vägen när det gäller att utföra olika kast, bla backhand spey, Snap T å Perry Poke. Sedan har spöt en för mig snabb aktion vilket inte är min grej.
Daiwa Signatur är ett spö helt i min smak med betydligt djupare aktion och lugnare i rörelsemönstret.
Kontenta blir att som jag sagt tidigare det finns inget spö som passar alla. men med rätt lina så går det att hitta det som passar dig själv bäst.

Det fick vi bevis på i dag när BG kom å ville prova sin CTS 13,6´# 7-8 Skagit med min Nextcast SalarFinder 40 laddad med en 15 fots #7 Rio spets på 6,2g totalt 12,8m/ 36,7g. Det kastade kanonfint, en fin kombination. Den passade även på hans Sage Z-axsis 12,9´# 8 där satt linan nästan bättre.

Som vanligt bjöd dagen på mycket djupvadning/bad. Ett måste för mig i denna värmen, Vattnet håller 23 grader så det svalkar ännu.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar