onsdag 18 juli 2018

enhandskasting + lite film.


Varmt men mulet. Vi kom samtidigt Berth-Arne å jag. För hans del var det att prova enhands Spey för första gången. Med den 11 fotarn och en 7a Rio scandi Short versi T fick han till kasten kanonfint. Min tidigare skepsis mot Guidline spö kommer alltmer på skam. Detta numera utgångna Kispiox var med rätt lina helt underbart att kasta med. Men jag klarar inte att kasta enhands så med två händer var det jätteskönt.
Nu visar det verkligen vad träningen ger. Själv blev jag lite förvånad då jag provade OPST 400gr på min 13´CTS DQ detta passade ju kanonfint.
Tidigare var jag lite skeptisk med så kort lina på ett relativt långt spö. Inga som helst problem.
Hittade konceptet på You Tube på OPST sida därför var jag nyfiken att prova.

En liten filmsnutt när Berth-Arne Speykastar  med enhands.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar