fredag 13 juli 2018

Djupvadning som vanligt.



Hemma igen efter en tidig morgon i Rådasjön. Först ut 13´ # 8-9 B&W Parapolic Ligth med Rio Skagit Max Long #8 = 500gr. Ett spö som jag tidigare lovordat och som är riktigt bra men numera alldeles för tungt för mina leder.
Spöt är tillverkat under första halvan av 2000 talet, men vilken skillnad i vikt  mot spö som är 10 år yngre.
Mitt CTS Skagit 12,6 # 7/8 kastar samma lina som jag upplever det betydligt bättre.
Dax att pensionera dom gamla trotjänarna.

Återigen är det underbart att stå djupt utvadad och kasta med dom fantastiska och framförallt kortare OPST Commando linorna. Även min lilla CTS DQ 10`# 2-3 med en dylik lina är underbar att kasta med. Linan till den lilla 10 fotarn är OPST 250gr/16,2g kastar så lekande lätt.

Så underbart skönt att komma till sjön tidigt och bada/vada med dom goa flugspöna. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar