fredag 27 juli 2018

En man med cykel


Just uppstigen från det svalkande 23 gradiga vattnet ser jag en lite gubbe med cykel som kommer på stranden, Eftersom min syn är lte nedsatt på höger öga tar det en stund innan jag upptäcker att det är BG.
På cykel, inte att han cyklat från Rannebergen till Rådasjön i denna värmen. Nej det var dom sista metrarna från parkeringen ner till sjön.
Ett litet enhands hade han med ett G Loomis IMX 9,3´# 6 säkert 35 år gammalt laddat med en egenkapad klump som passade fint.



Själv körde jag med två 13 fotare, kaitum # 9/10 och CTS DQ # 7/8. Provade med mina längre sk Versi T först Rio Scandi Body Long #8 med 15´#8 spets=12,6m/35,1g .Sedan Nextcast SalarFinder 40 #7/8 8,2m+ 15 # 7 Rio spets =12,8m/36,7g.
Både BG å jag tyckte att Nextcastlinan hade det bästa drivet och då på CTS DQ spöt. En mycket trevlig kombination.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar