torsdag 23 augusti 2018

En liten pärla

CTS Affinity DQ 11`# 2-3 med Rio Scandi Short #5



Stilla men högljutt vid sjön då det var flera skolklasser som tydligen hade skön början på höstterminen.


Men mitt pass gick fint att gör ändå, Började med en liten pärla som säkert blir användbar nu i höst. Laxfisket torkade ju bort totalt och på den tid som återstår av säsongen lär det inte bli vatten som gör att det blir fiskbart.

Återstår regnbågsfisket vilket är väl så trevligt. Lite kallare vatten bara. Nu det var läge att prova ett av dom lätta spöna 11`CTS DQ # 2-3 med Rio Short Versi T #5. Helt underbart för mig trots att jag inte orkar kast enhands. Berth-Arne däremot hanterade spö med bravur just med en hand.
Några släng med CTS 12,6 #7-8 Skagit laddad med Nextcast SalarFinder 40 #7/8. Ingen dum kombination men ändå skönare blir det med en CTS DQ 13`# 7/8 kastar helt magnifikt.
Idag fick Berth-Arne uppleva det som jag nästan alltid känner när jag kastar Vet ej om det är linan eller spöt som levererar en liten knyck i bakkasten när det är dax att låta kastet gå  framåt.
Troligtvis är det tyngdpunkten i linan som jag upplever så bra. Detta känns inte i alla linor jag provat. Men är fantastiskt fint för att hitta den rätta tajmingen.  







 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar