onsdag 15 augusti 2018

Höjdare spö och några filmklipp



Goa gubbar vid sjön i dag. Janne L skulle bara testa olika 13 fots spön allt från Daiwa Amorphus och B&W Powerlight till ett mer udda spö från Clan.
Alla av dom relativt gamla spöna år jätte trevliga att kasta med, bara häng på rätt lina.
Rätt lina ja, själv provade jag en flyt/ intemediate Rio Scandinavian Shooting head 7/8 Versi Tip. Ingen av oss som provade fick till några bra kast. Vet ej varför men något galet var det.
Christian var sugen på att testa Meiser MKS 15´# 9-11 med en gammal Multitip lina från Airflo 16m lång. Jo spöt kastade den men i alla fall jag tyckte det var i tyngsta laget.
Betydligt trevligare upplevde vi min Stealth lina på 14,5m/37g. Spöt har ett Grain fönster mellan 650-1000= 42,1-64,8g men funkade även fint med denna lätta Speylinan.

Själv provade jag det vanliga, CTS 12,6´7-8 Skagit med lite olika linor. Men det som åter satte sig i skallen är den underbara 13 fots # 9-10 Kaitum laddad med Rio Scandi versi T Body Long #8.
Av all över hundra spön jag provat finns många fantastiskt fina spön men inget har gett mig den känslan jag får med Kaitum.

               Även i dag blev det några filmklipp, så håll till godo.

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar