tisdag 28 augusti 2018

Nostalgi spön och mycket film.



Kastningen gick lite i nostalgins tecken,fick en möjlighet att prova det spöt som jag började mitt speykastande med. Jag vet inte hur gammalt detta Loopspö är  men oavsett så kastar det fantastiskt fint. Detta framgår av dagens filmsnuttar.


Även detta spö fick jag en möjlighet att prova i dag. Ett Loop Blue Line 13,2 # 9. Oj oj dagens höjdare med dom två olika linor jag testade. Rio Scandi Body long #8+ 12`spets 6 g. Nextcast SalarFinder40 #7/8+ 6 g 12 fots spets. Kastade helt sagolikt vilket framgår av mina filmer.
En liten fundering fick jag angående ålder och var är dessa spön tillverkade. På fodralet till Bluelinespöt står det enligt bilden under.

Är dom tillverkade i USA innan alla började köpa från fjärran östern?
Försöker att forska lite på detta,är det någon som vet så hade det varit kul att få reda på dessa spöns historia,

Två andra spön blev det kastat med även i dag Bob Maiser med samma linor som övriga spön. Vad jag tyckte om dom framgår av mina små filmer.








3 kommentarer:

  1. Har för mig att det bara var för att det skulle "sälja" bättre i USA. Tillverkat annars i Asien //Adis

    SvaraRadera
  2. Hade spötillverkarna börjat i Asien redan år 2000? Kan det vara så att dom tillverkades hos Sage som Loop hade agenturen för i Norden

    SvaraRadera
  3. Mycket möjligt i så fall //Adis

    SvaraRadera