fredag 14 september 2018

Back till Basic



Förmiddagens pass vid sjön gav vid handen att mina trotjänare till spö är fantastiskt fina. Började med 13´CTS DQ 7/8 och Nextcast Salar Finder 40 30,5g med 15 ´ # 8 spets = 7,1 g. Kastar lika skönt som det Blue line 13,2 #9 som jag var så förtjust i . Dagens överraskning var annars den Hardy Rocket Head 7/8  7 m + 12 fots/6g intermediate spets = 10,7m /31g. Jämfört med Rio Scandi Short som jag gjort tidigare har det varit fördel Rio.
Nu apterade jag den på Daiwa 12´ # 8 Signatur och vips hade jag en kanonlina som är väl så fin som Versi T.

Sist men inte mins laddade jag CTS DQ 12´# 5-6 med  Rio Scandi Short # 7. kastade som sig bör jättetrevligt.

Berth-Arne kom för bi och gjorde några släng. Kul att se hur han har utvecklat sin kastteknik
Conny L kom också förbi för att tjòta och gör några släng med bla 13` CTS DQ. Fick till kasten fint och sa spontant att han kanske skulle ha lite mjukare spön själv. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar