måndag 24 september 2018

CND spö å många goa skratt.



         Denna underbara höstmorgon vid sjön var det åter dax att testa ett CND.


Spöt har jag provat förut och nu vill fiskebroder Christian W  göra några släng med den Nextcast SalarFinder45 som vi apterade på spöt. Jo nog är det ett trevligt spö men för dom pengarna 8495 nok tillför det inte mig något alls.
Samma tyckte dom gubbar som provade spöt.
Alltid lika trevligt när vi på gubbdagiset har möjligheter att prova olika spö. Christian W provade en av sina favoriter Loop Classic Spey 14´# 9-10 med en gammal Airflo Multi Tip 16m 44 g. Jo det gick väl att få iväg den men ingen höjdare att kasta  med. Så bytte han till en gammal favoritlina från Hardy en klump på 11,6m ca 35 g.

Kastade sådär tyckte vi som provade men då ordinerade doktor Lina som en av gubbarna kallade mig. Nextcast SalarFinder 40 med 15 fots spets. Nu händer det grejer med spöt, kastade jättefint, men Rio Scandi Versi T Long # 8 +15 fots spets var det som alla tyckte passade bäst.
Nu ser vi som håller på att träna kastning att utvecklingen ligger på linsidan. Dom gamla spöna funkar fortfarande kanonfint som mitt.


Ett spö som etsat sig fast i skallen, för mig helt fantastiskt med dom linor jag kör på spöt. Antingen OPST 400gr=25,9g+ 12/15 fots spets 6 g, eller Rio Scandi Short Versi T 7/8 body =24,4g+6 g spets.
Fyra roliga gubbar var det på dagiset Christian W och Stefan A och som vanligt kommer Berth-Arne förbi för några släng å lite tjôt.
Efter ett tag hade jag lite ont i käkarna efter alla skratt. Tack för en trevlig förmiddag



 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar