torsdag 6 september 2018

Lindoktorn hittar en pärla.


På dagens pass ville Argentina veteranen Lars Ivarsson ha hjälp med att prova ut några linor till sitt.



Ett mycket trevlig 6 delat spö som vi laddade med som vanligt Rio Scandi Versi T # 8 med passande spets. Likaså en Skagit lina från SA som Lars hade, passade kanonfint. Inför sin stundande resa till andra sida jorden i vinter rekommenderade jag honom  att skaffa några tunga sjunkspetsar, det är tydligen det som gäller där nere. 
Jag själv ville testa några 13 fotare bla B&W Parabolic #8-9 och mitt Kaitum 9-10. Så har jag möjlighet att åter prova

Snacka om att spö sätter sig i skallen, detta slog ut dom andra med råge, Ett gammalt Loop Blue Line 13,2´# 9. linorna jag testade med var Nexcast Salarfinder 40 # 7/8 ca 8m= 30,5 g + 15 fots spets 7,1g=  ca37g. Även Rio Scandi Body Long # 8 28g+7g spets =35g. Båda dessa kombinationer kastade underbart och gav mig just känslan jag letar efter när det gäller spön. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar