lördag 6 oktober 2018

En eftermiddag vid sällskapssjön.


En fin eftermiddag fick fiskebroder Christian W och jag vid Sällskapssjön i dag. Klubbmedlemmarna som körde passet innan hade tydligen tappat en fin fisk och sett ganska mycket vak. Sjön låg spegelblank under hela vårat pass och vi såg sporadiska vak,
Provade det mesta från torrt/ nymf och Booby utan resultat I ren desperation provade jag en Squirmy och efter en stund kom det ett hugg. Okej!!! Kan det vara detta dom vill ha???
Inget mer tecken på hugg bara sporadiska vak. Dax att ro tillbaka till bryggan då med spöt i hållaren, Sjunklina och en Squirmy i ändan på den korta tafsen och bara efter en kort roddtur small det på så det skrek i rullen. Vilken underbar fight denna fisken gav mig på min lilla 11´CTS # 2-3. Landad och förpassad till andra vatten visade måtten 60cm/ 3,4kg.
Den största Regnbåge jag någonsin fått.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar