söndag 7 oktober 2018

När hösten är som skönast+lite film


En sån morgon som det blev idag, helt underbart. Dimma över sjön som solen strax brände bort och då såg man spegeln på ytan.
Favorit spöna är med som vanligt och alltid lika sköna att kasta med. I dag dök Jens L upp för nu är laxsäsongen över och träningstiden med flugspö börjar för många.
Jens riggade sitt LTS XI 13,6´# 9-10 med en Rio Scandi Versi T #9. Ett spö som jag testat tidigare och redan då gillade.
Nu tyckte jag att det var fantastiskt skönt och jag kan förstå att Jens har det som ett favorit spö.
Sedan riggade han ett Loop Cross S1 9´# 5 med en OPST 200 gr= 13g+spets vilket både jag ock Bettan tyckte var i lättaste laget. Annars ett trevligt spö.

En liten filmsnutt blev det även idag. mest för att prova min nya mikrofon till kameran.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar