lördag 20 oktober 2018

Många timmar blev det

Pär laddar med sitt enhands Powell



Fin  dag vid Stensjön blev det. Vindprognosen lutade åt Rådasjön men Stensjön låg som en spegel när jag kom vid 9 tiden. I dag var jag åter nyfiken på mitt Z-spey Zero 12´med betäckningen # 8-9 26-28 g. Hur relevanta är dessa siffror och vad skall man lita på?.
Linan jag körde med idag var en Hardy Rocket 7/8=31g. Passar helt perfekt tycker jag, även Pär Jansson som kom förbi.
Trots sin nyopererade rygg kände han för att göra några släng med ett par lagade gamla enhandspö.
Åter till Z-Spey spöt, en 8/9 Rocket lina enligt Hardys katalog ligger på 36g. hur kan man då rekommendera 26-28g. För mig helt förvillande.

Pär provade sina lagade 9 fotare och dom funkade jättefint med respektive lina.
Själv blev det några släng med Daiwan och DQ som vanligt alltid lika trevligt BG dök upp när vi nästan var på väg hem, men som vanligt blev det ytterligare några timmars tjôt.
En trevlig och förhållandevis varm solig oktoberdag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar