onsdag 3 oktober 2018

Fint vid sjön i dag



Mycket tjôt och lite kastning däremellan. Alltid när Janne L är med går diskussionens vågor höga vilket kan var trevligt i bland. Som brukligt så provar Janne spön av äldre årgångar. Kan det vara så som med vin att äldre årgångar är bättre?
Jag kan inte uttala mig om vin men gamla årgångs spön är väl så fina som dagens. Ta ex B&W Powerlight 13 # 8-10 ett underbart spö aningen tungt för mina händer men med rätt lina ex Rio Scandi Short # 9+ 15 fots spets kändes det jättefint.


Min Rio Body Long #8 var i lättaste laget. Den satt betydligt bättre på 13 Clan # 8-9.


Åter ett gammalt spö som kastade riktigt skönt. Men inte med samma känsla som min CTS DQ 13´#7-8 och Rio Body Long # 8+15 fots spets. Daiwa 12 Signatur # 8 fick sig en omgång med OPST 400+ 12 Hardy spets.
Den kombon blir allt skönare för varje kast. Likadant tyckte Berth-Arne som kom förbi en stund.
Sedan blev det lite kastning med CTS DQ 11`# 2-3 med Rio Scandi Short # 5 mest för lite test inför stundande Regnbågsfiske till helgen. Tyvärr klarar inte min handled att svinga detta underbara spö med en hand. Vilket Berth-Arne gjorde väldigt elegant. 
Eftersom det är gjort som ett sk switch spö går det kanon att kasta med tvåhandsfattning.







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar