tisdag 9 april 2019

kasta lite annorlunda.


Solsken men lite kyligt vid sjön i dag. Dom vanliga gubbarna dök upp även denna förmiddag. Janne L med sina olika B&W i måttlig längd. Provade lite olika linor. Men det som var skönast att kasta med tyckte jag var hans gamla Daiwa Whisker Amorpus 10,6´# 7-9 laddat med naturligtvis Rio Scandi Short Versi T denna gången en # 6. Oerhört lättkastat.
Bettan kör med sin 13`Guideline Lpxe # 8-9 nu med Rio Scandi Short versi T # 9, kastar jättetrevligt
Själv blev det bara två spön provade med tre olika linor alla naturligtvis från Rio.
 Bl.a # 7/8 Versi T och en 450 gr Skagit samt den som seglar upp som favorit Skagit Max GameChanger 425gr.

Nu har jag börjat att prova en ny kast rörelse som jag tycker fungerar jättefint för mig. Inget nytt under solen men jag såg ett You Tube klipp med Klaus Frimor och det han visade satte sig i min skalle.
Måste absolut provas och det sättet att speykasta kändes fantastiskt fint för mig. Så lätt å kraftbesparande, lite på samma sätt kastar två av tränings killarna som är med vid sjön i bland. Adis och Magnus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar