söndag 7 april 2019

Rio Skagit Max GameChanger.


Underbart i solen vid Stensjön i dag. Kul när det dyker upp många kastsugna. Abbas var först på plats med sina olika Orvis och G Loomis spön. Jens kom med sin CND
På detta goa spö kör Jens Rio Scandi Short Versi T # 8. Nu fick det även prova en Rio Skagit Max GameChanger 425. Vilket vi tyckte passade kanonfint.

På denna över 25 år gamla pärlan från G Loomis satte BG på en Rio Scandi Short Versit T # 7. Oj så trevligt det kastade!!

BG testade sin GameChanger 550gr F/H/ I S3+ 15´S3 spets på sin CTS 14´# 9-10 Skagit Jo,det kastade bra men när samma lina hamnade på G Loomis GLX Stinger 13,6´# 9-10 var det för mig och jag tror även dom andra som provade dagens absoluta höjdpunkt. Oj,oj vilken kombination!
Själv kände jag mig tillfreds över att ha hittat tre olika Rio linor som passar till mina favorit spön bl.a Loop Cross S1 12´# 7 CTS DQ 13´#7-8 och Graham Grilse 11,3´#8-9.

Åter en eloge till Rio som har lyckas med sin nya Rio Skagit Max GameChanger. Kastar fantastiskt fint med en fin överullning i fronten oavsett spets.
Märk väl att jag inte på något sätt är sponsrad av Rio!!! Berättar bara vad jag och flera tycker om produkten. Är den dålig så skriver jag även detta.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar