onsdag 17 april 2019

Nålen i höstacken

Abbas laddar med G Loomis Stinger 13,6
En kanonfin förmiddag blev det för Abbas å mig. Han tränar på med sin G Loomis Stinger 13,6 # 9-10. Först med Rio GameChanger F/H/I 550gr=35,6g med en sjunkspets. Fint koncept men inte optimalt för att träna med då det sjunker för snabbt i stilla vatten.
Betydlig bättre gick det när han bytte till Rio Skagit Max Long 550gr +       12´ Hardy spets.
Själv kastade jag bara med två spön i dag. Loop Cross S1 med Rio Body long+ Sjunk 3/4 Hardy spets. Helt underbart!! Nålen i höstacken hittade jag när jag laddade Graham 11,3´# 8-9 med Rio Skagit Flight 7 m/450gr= 29,2g+12 fots Hardy spets. En i mitt tycke fantastisk kombination.

Så var det dax att byta ut öglorna på min väl använda Rio Scandi Versitip Body Long. Coatingen har spruckit i öglan och då byter jag till flätögla i stället. Så har jag gjort på nästan alla mina linor.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar