onsdag 13 november 2019

Diskussioner + lite film


Janne L å Bettan var vid sjön när jag anlände. Janne som vanligt med långa spö/linor. Själv provade jag en Daiwa Lochmore15´# 10 med en 17m Stealth lina. 
Jo det kastar, men alldeles för tungt för mig som jag sagt tidigare. Nej inga spön över 13 fot för min del. Som 13´ #9-10 Kaitum med Nextcast SalarFinder 40 vilken fantastisk känsla den kombon ger mig, helt underbart.
Sedan testade jag min CTS 10´# 2-3 med en Skagitlina från Kina på 250gr= 16,2g, jätteskön att kasta med både Spey/ överhandskast. Så den linan jag väntar hem från landet i öster på samma vikt blir fantastisk till den lilla 10 fotarn.
Annars gick diskussionens vågor höga mellan mig å Janne hur och varför man skall hålla spöt på ett speciellt sätt när man kastar. Jag hävdar att håll på det sättet som passar dig bäst själv.
Men titta gärna på olika filmklipp på hur andra kastare hanterar spöt.

                                    En liten filmsnutt blev det även i dag

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar