lördag 23 november 2019

Trevligt men råkalt


Testade åter min 12´# 8-9 Z-Spey Zero med Rio Scandi Short #8 men nu med ett modifierat handtag. Originalet syns på bilden ovan och bilden under är det lindat med självhäftade gummiremsa som man har till cykelstyre annars.



Detta var riktigt skönt att hålla i tyckte jag; så även Jens som var med på dagen träning. Jens hade ett nytt lite nyförvärv med tillhörande lina. 

                         
Jens kastade med sitt CND laddat med naturligtvis Rio Scandi Versi T #9.
Oj vilket underbart spö!!!


Så kom vår beställda Skagitlinor från Kina, till det facila priset av 240kr styck.


Hoppas den är lika bra som min 300gr. Jag köpte en 250gr= 16,2.g/5,2m. Varför en 16,2g lina? Eftersom jag redan har en OPST med samma vikt, jo det skiljer 1,1m i längd till Kina linans fördel 5,2m/ 4,1m.
Denna lina skall bli kul att testa på mina # 2-3 CTS 10/11 fotare. Skall bar klippa öglan och göra en permanentskarv till skjutlinan.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar