fredag 9 maj 2014

Det skönaste spöt

Mitt favorit spö

I dag var jag tidig i sjön och fick ett par timmar med spegelblankt vatten. Mest enhandskastning blev det i dag och jag säger det igen jag har aldrig haft ett spö CTS 11,3´# 5/6 som passar mig och kastar  så fantastiskt fint när det kommer rätt lina på.
Linan som känns bäst är Rio 350gr Skagit, med den på spöt blir det för mig en otroligt fin kombination.
Provade även en PT flyt på 24 g som kändes för lätt på spöt. Nu är det dags att skrota det gamla AFTM systemet helt å hållet, inget stämmer ju längre på dagens spö/linor.

Några släng blev det med CND 14,4 Steelhead 8/9/10 och 650gr Rio Skagit. Ett underbart koncept för det tyngre fisket.

Även idag lät jag kameran filma lite, alltid roligt att se hur man hanterar spöt.


https://www.youtube.com/watch?v=9JPEIvTQ6ss&list=UUrnu42iLGGodbHbGI4RauVw












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar