måndag 19 maj 2014

Mest enhands


Timmarna vid sjön nu på förmiddagen ägnade jag mest åt mina enhandspö. Från 9,3`#5-7 Elgeco HIPS med en SA Atlanitic Silver klump på 19 g. Båda CTS spöna blev också testade med lite olika linor.11,3 an med en 5/6 Balistic Spey lina  på 13 m och 25g. Samma lina  på 10,6 var inte fullt så skön men ändå kastbar.
Skagit Max short linan på 275gr kastar jättefint men inte optimalt tycker jag.350gr linan kastar ju kanon men känns aningen tung så nu har jag kommit i bryderi om att skaffa en lina någonstans mittemellan.

Jag får väl fundera om det tillför så mycket mer eller om jag är nöjd med det jag har. Som det verkar så kanske det inte blir så mycket laxfiske.Om man tittar på fångstrapporterna hittills så ser det riktigt skrämmande ut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar