fredag 30 maj 2014

Ån igen


Ett pass i Stensjön innan badgästerna anlände blev det för att utvärdera 2 korta Skagitlinor. Dels min gamla SA på 18fot/280gr med en flytspets och min nya Rio på 20fot/270gr + samma spets.
Provade linorna på 2 spö CTS 11,3´# 5/6 å CTS 10,6´# 8. 11,3an känns ganska tung jämfört med 10,6an.

Just när jag provat färdigt ringer Berny om en tur till Ån. Passar mig alldeles utmärkt då får jag en möjlighet att göra samma test i rinnande vatten.
Hur blev då utfallet? Jo,till praktiskt fiske passade 10,6 mig fantastiskt fint. Skagitkasten( Snap-T) satt underbart med detta spöt till och med så min fiskebroder blev impad.
Så CTS Affinity Switch 10,6´# 8 blir en klar favorit i hop med SA Skagitlina 18fot 280gr

Berny provade spöt och gjorde första försöken med Snap-T och det funkade riktigt bra.Han tyckte spöt kändes jättefint.
Två öringar lyckades jag fånga på detta korta pass i det låga vattnet som nu råder i ån... -72 på mätstickan.
Nu blir det nog inget fiske i Ån innan det kommer några riktigt ilskna lågtryck med mycket regn.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar