lördag 31 oktober 2015

Inte förvånad längre

Fast fisk i Ätran


Av en tänkt vilodag blev det intet.. Bernt Hellgren ringde och var på väg till sjön för att prova sitt senaste nyförvärv. Då nyfikenheten tog över var det bara att ta en sväng till sjön. Med sig hade han den Nexcastlinan som jag gärna ville prova apterad på ett G Loomis NRX 15`. Det var ett långkastande koncept men oj, vilken vikt det blev. Absolut inget för mina svaga leder.
Nej då var hans nyförvärv betydligt trevligare att kasta med. LTS Across Light 14´6" # 7/8/9. Började med en sjunkande lina som jag tyckte var lite för mycket för spöt att lyfta i stilla vatten, kanske bättre i strömmen. En RIO Scandi Versi T #9 Body 29,5g + # 8 spets 7,1 = 36,6 g.
Detta konceptet tyckte jag kastade underbart fint. Ett spö helt i min smak med djup trevlig aktion men 14,6 är i längsta laget tycker jag som gillar spön från 13´och neråt. Testade en # 8 Body med en 20fots spets och även detta kastade fint men hade inte den fina balansen som #9 linan hade.

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar