tisdag 6 oktober 2015

Kast i Kuling

Mina favoritspön/ rullar



I dag hade det aviserats om kuling vindar från ost. Ja,det blåste när jag kom till sjön men inte värre än att det gick att kasta. Då sjön är väldigt grund där jag står så kunde jag vada mig fri för att köra dom vanliga kasten. Lite svårt från vänstersidan blev det trots allt.
Några timmar blev det med favoritspöna och lite olika Rio Scandi Body med lite olika spetsar. Sedan ökade vinden ytterligare och kom från olika håll då var det inte roligt längre,bara att packa ihop.
Men en härlig tillfredställese är det när alla favoritspöna/linorna fungerar så klockrent tillsammans. Inga tankar på att skaffa något annat och frågan är väl om det finns något som passar mig bättre. Nu väntar jag bara på min CTS Affinity Plus  10,6`# 5-6, samma klinga som tidigare hette DQ. Den klingan har jag stora förväntningar på och kan bara hoppas att den är lika skön som mina andra DQ spön.

En vilodag i morgon blir men sedan är jag igång igen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar