lördag 7 maj 2016

Badväder?


Sommaren kom tidigt i år +22 gr och solsken vid Stensjön nu på förmidagen. Det gäller att vara tidig vid sjön innan soldyrkarna kommer för någon bad temp är det knappast. Fastän jag såg ett barn som sprang ut i vattnet med badkläder.

Janne L stod redan vid sjön när jag kom och han ville att jag skulle prova det han kastade med nästan innan jag han att ställa av mig ryggsäcken. Jag förstår varför han ville att jag skulle prova. Återigen reste håren på armarna sig när jag kastade med detta som visade sig vara ett B&W Powerlight Speycaster 13` #8-10 med Jannes nyinköpta RIO Scandi Versi T # 9 = 585gr = 38g.
Oj,oj vilken kombination!!! Detta är helt sagolikt !!!

Själv provade jag mest min lilla 12:a #  5-6 med lite olika vikt på Skagitlinor. Dom två jag testade ligger i underkant av viktfönstret som är 400-550gr = 25,9-35,6g  men jag tyckte 375an = 24,3g satt fint.
Janne testade tunga Skagitlinor på sina olika 15 fotare. Det kastade jättefint men är som jag sagt tidigare,inte min grej med dom som jag tycker, tunga spön. Nej, lätt och fint skall det vara.

En liten filmsnutt blev det när Janne levererade fina linbågar med B&W Powerlight 15 fot och en Makenzie 52fots speylina.

https://www.youtube.com/watch?v=t1HIYdyhLFE










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar