fredag 13 maj 2016

Trevlig dag i Örekilsälven med lite film


Hemma igen efter en trevlig dag i Örekilsälven: Två gamla gubbar och en rask yngling vid namn Christoffer. Som vanligt började dagen med kaffe hos Martin på sportfiskekontoret.
Fisket började Christoffer i sammanflödet medan Berny och jag gick ner till Raset.
12 fots #6 CTS med Rio Scandi Short Versi T # 7 + intermediate spets började jag med vilket visade sig funka dåligt i det låga vattnet. Kände botten alltför ofta. Bytte till flytspets då blev det betydlig bättre.
Fiskade sedan Örekilsparken medan ynglingen med raska ben fiskade av Gatesand, ingen såg eller kände något.
Christoffer och jag vandrade ner så han fiskade laxnacken och ner mot Kvistrumsbron där Berny och jag parkerade för att avsluta dagens fiske.

Det hade setts fisk där så då steg ju förväntningarna lite. Havsvattnet drog sig tillbaka så strömmen ökade och då blev nog laxen lite orolig för plötsligt såg jag en riktigt skaplig fisk å liten senare en till.
Tre man fiskade på dessa fiskar utan att känna något alls. När det var dags att packa i hop då kommer bygdefiskarna tillbaka, så det är nog inte omöjligt att dom tar någon fisk där i kväll.
Två små filmsnuttar blev det från dagens fiske.

https://www.youtube.com/watch?v=nyj_e2Nnwv8

https://www.youtube.com/watch?v=B8tt0C_VLE0&feature=youtu.be













 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar