fredag 20 maj 2016

Snakeroll fångade snake i Mörrum

Mats Rubinsson laddar på Pool 15


Just hemkommen från två fisklösa men trevliga dagar i Mörrum. Mycket fisk som visade sig och det gjorde även fiskarna. Som vanligt pratar man med många trevliga och kunniga människor vilket alltid är roligt.
Undra om det är någon mer än jag som fått en Snok på fluga. Provade en CTS 14`# 8/9 Affinity DQ som BG lånat. Just efter utlägget får jag se en orm som kommer simmande.Ormen simmar över min lina vilket är helt okej. Nytt kast vilket funkar bra, nytt lyft men då har ormen ändrat riktning och fluga sitter i ryggen på honom.

Nu är det tur att man har två fiske vänner som inte är särskilt förtjusta i ormar. Eftersom jag står utvadad i vattnet ber jag naturligtvis mina vänner om att kroka av ormen. Så lätt var det inte men tillslut förbarmade sig BG som var minst orm- rädd att komma ner och fick tag i tafsen på som dom sa denna "oerhört giftiga"  1 meter långa orm som satt på flugan.
Hur ormen mår vet jag inte men för mig själv har nog aldrig skrattat så mycket åt mina fiskevänner.
Efter denna incident blev det mycket ormsnack. Bl.a om Snakeroll kastet som jag pratat om i många år.

Som vanligt tycker jag om att filma lite så här kommer en liten snutt från Mörrum.

https://www.youtube.com/watch?v=IS8T3AcuHus&feature=youtu.be





 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar