torsdag 26 oktober 2017

Gammalt och nytt +lite film


Många gubbar på dagiset vid Råda sjön. Efter allt regnet så var vattennivån hög så det fanns inte så många ställen att stå på med bara stövlar.

Pär Jansson kom mycket för att få bekräftat det vi redan testat en gång tidigare. Detta underbara spö med rätt lina som är en # 9 Rio Scandi Versi T.



Lasse Björkman kom med två olika spön och nyinskaffade linor som han köpt efter mina tips. Först en Loop Cross 12´# 7 med en Nexcast Salar Finder 40+ sjunk 6 spets. 

Vi som provade blev helt lyriska hur detta spö kastade denna lina med en totallängd av 11,2m. En kanonkombo Lasse. Sedan dax för ett Guideline Lpxe 13laddat med en 500gr=32,5g Rio Skagit max long= 8,2m. En MOW spets på linan så var det klart. Det kunde inte kasta bättre tyckte vi som provade grejorna.

Janne L kom för att som vanligt kasta med några äldre men ack så trevliga spön bla B&W 12`Hexagraph och ett Daiwa Wisker Amorphus 13´.


Själv var jag nyfiken på mina egentillverkade 12 fots spetsar. jo det blev precis som jag tänkte mig. Hann bara prova till OPST och Skagitlinorna men skall naturligtvis testas på olika  Versi T Body också.


                                 En liten filmsnutt blev det även i dag.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar