söndag 8 oktober 2017

Många gubbar vid sjön. Som vanligt lite film



En fin höstdag blev det vid sjön igen. Jens L var redan där när jag kom och sedan fyllde det på med gubbar efterhand. Dom flesta kom bara förbi för att tjôta om spö å linor. Gaula Gunnar kom en stund likaså Conny L så dök även Lasse B upp som ringde efter sin son Mats. BG kom senare och testade en liten 9´# 5 med en gammal lina som funkade klockrent


Flera var nyfikna på spöt som är på bilden ovan.Ett för mig underbart spö med dom linor som testades. Själv provade jag mest min Nexcast Salar Finder med en 15fots versi T spets. 8,2m+4,5m # 7 spets= 12,7m/30,5g+6,2= 36,7. Detta koncept funkade kanon på dom 4 olika spöna jag testade.

CTS DQ 13´# 7-8    CTS Skagit 12,6´# 7-8  Kaitum 13´# 9 och CND13,7´#7-8-9.


                                      Lite film från dagens övningar

                               
                         






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar