söndag 29 oktober 2017

Många var där och en del film



Vid frukosten i dag hörde jag vinden tjuta och regnet smattrade på fönsterrutan. Bara att avvakta då prognosen talade om solsken och en måttlig nordanvind. Ett PM på Facebook från Adis som frågade om kastningen i dag. Jo kaffet hälldes på termosen och sedan iväg till sjön.
Vi kom dit nästan samtidigt och jag ville direkt stilla min nyfikenhet med CTS 10,6´# 5-6 och OPST Commando nu med en 12 fots flyt spets.

Precis så bra som Adis hade sagt, en mer harmonisk flygt i linan och som vi båda sa det var dagens höjdpunkt.
Nu började det komma allt fler gubbar som ville kasta av sig lite. Magnus  från Lerum kom och provade Jens CND 13,7 och min 14,4 Steelhead  han testade likaså Adis 14,7 Vision Cult med både en 16 m klump men även en Versi T # 9 som han gillade bättre.
Conny L dök upp med sitt Higlander 13,6´# 9 och en nyanskaffad Rio Scandi Versi T kopplad till Amnesia skjutlina. Detta kastade jättefint men alla kast i dag blev lite oroliga på grund av den virvlande vinden.

Med så många gubbar blev det väldigt mycket provat av både spö/ linor. BG kom när vi nästan var på hemväg han riggade upp sin 9´# 5 LPXe med en egenhändigt hopknåpad Skagit klump med en 5a Versi tip spets. Han kan den gubben. för detta kastade underbart fint.
Ett av dom trevligaste spön vi testade i dag och som jag har provat tidigare  är ett Loop Cross S1. Ett för mig och många andra ett magiskt spö. Verkar klara allt i linväg man hänger på. Med andra ord ett kanonspö men inte kanon för min plånbok.

Ett telefonsamtal fick jag av en gubbe som ville ha lite konsultation om vilken Rio Scandi Versi T jag rekommenderade till hans 15 fots #10 Hardy spö av äldre modell. 


                              Några små filmsnuttar blev det även idag.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar