fredag 16 november 2018

15 fot å DT lina Kan det va nått?? + lite film.


Ett skön förmiddag fick Surna veteranen Pär Jansson och jag. Den bleka Novembersolen gjorde tillvaron kanonskön. Pär började med att tackla sitt 15´ #10-11 Powell Scandinavia och en DT lina. Jo Pär hanterar detta ekipaget fint,fan vore det annars med den långa erfarenheten han besitter med just DT.

Men för mig är det ingen höjdare. Betydligt trevligare var det med en LOOP Classic klump runt 20m, den fick jag iväg fint.
Pär hade med sig sin Graham Sea Trout Special 11,3´ "7/8. Som många sagt tidigare det är förödande för plånboken att prova spön. Detta spöt satte sig direkt i skallen på mig. Provat det förut men nu med OPST 400gr+ 12 fots spets. Jag det kan säkert bli ett sådant fram på vårkanten. Eftersom spöt görs hos Daiwa gäller det nog att passa på innan Brexit. Priset är ju helt överkomligt jämfört med så många andra spön. På deras hemsida står 145 pund = ca 1700+ frakt, helt okej pris för mig.

Själv körde jag bara med en 9,3´#5-7 Elgeco HIPs+ 300gr OPST+ Mow light spets, kastar jätte fint. CTS Skagit 12,6´# 7-8 med Rio Body long+ 15 fots spets är för mig helt underbar att kasta med. Pär tyckte det var i tyngsta laget, återigen ser vi vad olika vi är som hanterar spöna.

Några små filmsnuttar blev det även i dag. Nu har jag fått pejl på inkopplingen för bluetoth.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar