lördag 10 november 2018

Hitta känslan

Stefan laddar med Meiser 13,6


Denna råkalla förmiddag blev det mest kastning med dom spön som ger mig mest känsla.
Daiwa Signatur 12´# 8 med Hardy Rocket Head 7/8+Hardy 12 flyt/ hover spets på 6 g. Detta spö ger mig den sköna känslan jag hela tiden söker hos dom spön jag provar. Samma tyckte Stefan B som kom förbi en sväng efter jobbet.

 13´# 9-10 Kaitum med Rio body long  8med 15`spets i #8 totalt 35g är nog det spö av dom jag äger som ger mig den absolut skönast känslan av alla.
Jämförde två snarlika Skagit linor OPST 400/25,9g = 5m och Rio Skagit Flight 375/24,3 = 6,4m. Som jag sagt tidigare känns den långa men lättare linan tyngre.
1,6 g i viktskillnad kan vi inte uppleva, däremot som i detta fallet 1,4m i längd känns betydlig mer.

Jens L kom förbi för att lufta sitt senaste nyförvärv 13,6´#8-10 CX Bob Méiser laddat med en Rio Versi T + 15 fots spets. Ett mycket trevligt spö tycker vi som provade i dag.

Vinden  började öka och det blev allt kallare så det var dax att packa i hop efter några timmar.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar