torsdag 1 november 2018

Trevligt på gubbdagis + lite fim



Fint väder blev det vid sjön i dag. Kul när det kommer gubbar som vill testa olika spö/ linor. Surna veteranen tillika Hardy freaken Pär Jansson kom med ett hör å häpna Loop Cross S1 12´#7. Jag förstår Pär mycket väl för det är ett spö med så otroligt mycket känsla i. För mig ligger det helt klart i toppskiktet av dom över 140 spön jag har provat. Märk väl jag talar bara om känslan i spöt, Det kastar varken längre eller bättre än många andra spön men känslan.!! Sedan är det en sak vad man vill betala för att uppleva den känslan.

Allt nog Pär började med naturligtvis Rio Scandi Short Versi T #8+ 10fots  spets.
Kastade riktigt bra men en 7/8 av samma  sort med 12 fots Hardy spets blev dagens höjdare.

Janne L riggade ett 14 ´# 9 Scott med Rio Versi T #9  vilket funkade fint. Men ett byte till Nextcast SalarFinder40+ 15 fots # 8 spets blev även det en höjdare.
Själv körde jag som vanligt mina favoriter CTS och Daiwa vilket jag är fullt nöjd med.

                                  En lite filmsnutt blev det även i dag.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar