fredag 1 mars 2019

Gubbdagis


Fem pensionärer kom till sjön för att vädra sina flugspö. Berth-Arne å jag var först som vanligt, sedan kom Stefan A för att vädra sitt Guideline Elevate 13,7´# 9/10 laddad med en Rio Versi T Long body # 9 och en Hardy spets.
En jätteskön kombination han har där.
Bettan kom med sin 13 Guideline Lpxe´# 8-9 laddad med naturligtvis en Rio Versi T # 8 + 12 ´ Hardy spets. Även där har han träffat rätt, för den kombon kastar kanonfint.
BG kom med sin CTS 13,6´# 8/9 Skagit, ett kanonspö. Nu för att prova min Rio Skagit Max GameCHanger 425 + 12´intermediate spets. Spöt har ju en enorm potential och vill nog ha betydligt tyngre lina
Själv provade jag GameChanger linan på mitt CTS Affinity DQ 13´# 7-8, där tyckte jag den passade jättefint.
Annars framstår 11,3´Graham Grilse #8-9 med OPST 400 som en klar favorit. Passar mina värkande handleder, lätt å trevligt att kasta med bägge händerna.
Conny L kom förbi för att tjôta å göra några släng. Alltid lika trevligt när gubbarna börjar komma ur sina ide. Fiske säsongen närmar sig allt mer här på västkusten, många har ju redan tjuvstartat nere i Skåne. 









   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar