fredag 29 mars 2019

Hemma från sportfiskemässan


En tur med hustrun som följeslagare till Elmia, inte för att köpa men mest för att få stilla min nyfikenhet på några punkter. Mötte två gamla bekanta från Småland som var med och kastade vid Stensjön under ett tillfälle. En hade blivit Hardy frälst och genast blev det lin-diskussioner.
Det slutade med att han senare letade upp mig för att ta en diskussion med killarna i Hardys monter. Vilket jag mer än gärna gjorde.


Snacket med Hardy killarna var riktigt givande.Skulle prova några spö/ linor hos dom men tyvärr var kastbanan upptagen.

Lika givande var det att snacka lite med Carl Fältsjö i Danielssons monter. Som lovat överlämnade jag två av mina hembakade surdegsbröd till Carl som ett stort tack för hjälpen med min gamla Controll rulle.



Men det som gav mig allra mest var en givande pratstund med mannen som jag tror kan mest i landet om kastteknik nämligen Thomas Berggren.Oj, vilken kunskap den mannen besitter!!

 


Efter ca 2,5 timmar var jag nöjd då det började bli väldigt trångt och kastbanan var väldigt upptagen.Så möjligheterna att prova det som gäller mest för mig är olika linor,inte spön. Fick ett tips på en Skagit lina från Airflo som skall vara något alldeles extra.




3 kommentarer:

  1. Låter som att kastbanan var lika upptagen som när jag var där sist... /Adis

    SvaraRadera
  2. ja utställarna var lite frustrerade att det var svårt att få tillfällen att testa deras utbud.

    SvaraRadera
  3. Det var de sist också.
    Jag fattade inte poängen med att ställa ut massa spön och rullar och linor men inte ges möjlighet att provkasta innan eventuellt köp. Köpa kan man likväl göra på nätet hemifrån.

    SvaraRadera