söndag 10 mars 2019

Som jag trodde.


Snöfallet på morgonen gjorde mig betänksam att testa linor i dag. Men efter några timmar klarnade det upp så det var bara att fylla termosen och åka till sjön.
Svag nordlig vind var helt perfekt, det var ju OPST 450gr= 29,2g med en 12  fots intermediate spets som jag ville prova. Den var så bra som jag tänkte. Hängde den på min 11,3´# 8-9 Graham Grilse där satt den fint.
Provade den även på Daiwa 12´ # 8 funkade även på det spöt, likaså på CTS Skagit 12,6´ # 7-8 men dom längre spöna mår bättre av en 15 fots spets.
En lina som däremot känns allt bättre är Rio Skagit Max GameChanger 425gr=27,5 + 12 fots Hardy spets På 12,6 CTS Skagit #7-8 är den underbar.

Helt klar att dom korta OPST linorna passar bäst till kortare spön 10-12 fot.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar