torsdag 25 juni 2020

Från Kina igen



Så kom det äntligen en ny lina från landet lång bort i öster. Åter igen en sk Skagit lina denna gången på 20fot/ 350gr= 6,10m /22,7g. Tror att längd å vikt blir perfekt för min Sameos Opal Switch 11´#7. Har använt 400gr OPST som är 5,5m men jag förstår att längden  betyder mer än vikten på linan.
Alltså har jag gått ner 50gr=3,2gr på vikten vilket inte påverkar kasten nämnvärt. Däremot att den nya linan är 60cm längre gör att den blir jättefin att kasta med tror jag.

Detta är min 3:dje lina från samma ställe i Kina. En 250gr=16,2g på CTS 11`´ #2-3. En 300gr=19,4g på mitt Opal 11`# 6. Nya linan tror jag sitter fint på Opal 11´#7.
Är  den nya linan lika fin som dom gamla måste jag vara nöjd. Jag säger inte bra för det ordet är ju subjektiv. Bra för mig är att den kastar så som jag vill. Kvalitén kan jag inte bedöma efter bara några hundra kast, men till det facila priset av 230kr hem till dörren är ju kanske inte kvalitén högsta prioritet.

Skall bli spännande att prova någon av dom närmaste dagarna.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar