tisdag 23 juni 2020

När det inte passar.


Vad gör man när inte rullen passar i rullfästet på favorit spöna?  På mina Danielsson har jag fått några rullfäste utbytta för några år sedan. Det visade sig att dom nya rullfäste var ca 2,5mm  mindre.
Tyvärr verkar det inte finnas någon standard på rullfästen på våra flugspön. Jag har träffat på fästen där inte rullen får plats, då är det inte mycket att göra. Fila i rullfoten är inget för mig. Betydligt enklare är det om rullen glappar i fästet.
På mina två favoritspö är det verklighet. Skruvar jag fästet i botten glappar rullen ändå. Byta rullfäste på nya spö finns inte i min sinnevärld. Min klurige kompis BG kom som vanligt på lösningen. Rullfoten var för platt alltså bara att bygga upp med lite tejp, och vips var problemet löst.
Bara prova hur många lager tejp det behövs för att rullen skall sitta tajt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar