torsdag 1 april 2021

Att hitta en pärla + lite film


 


1April och många springer benen av sig för att jaga havsöring på kusten, som blev lovlig just i dag. Detta gjorde även jag för sådär 20-30 år sedan men nu är det inte så roligt längre. Väntar hellre in att laxen skall återkomma vilket den redan gjort på en del håll.

Själv var jag min vana trogen vid sjön för att åter prova ett gammalt spö inköpt av Per Jansson. Ett Daiwa Amorphus Osprey 11,3´Och med siffrorna som förvånar mig lite för det står #5-6-7-8 på spöt. Vad skall man gå på? På filmen som följer får ni veta vad jag tycker. Men en riktig höjdare är det för mig som skall invigas i skarpt läge på morgondagens regnbågsfiske i Sällsapsjön.

Ett tack till Namo som så föredömligt filmade i dag. Detta hade han tydligen gjort förut.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar