fredag 16 april 2021

Fiske efter regnbåge i Sällskapssjön+ liten filmsnutt


 Den friska vinden till trots så fick fiskebroder Berth-Arne och jag några ganska sköna timmar i  Sällskapssjön. En ganska frisk vind och som brukligt är i denna sjön så kommer den ofta från många olika håll.

+6 grader i ytvattnet trycker säkert ner fisken mot botten och till passivitet. Den jagar nog inte särskilt mycket om betet går för fort. Ett vak såg vi bara i dag men det börjar kläcka en del i den varma viken där vi låg.

Som alltid är det roligt att förmedla våra eskapader på lite film. Även utan fisk.


Väl hemkommen låg  mina grejer som jag hade beställt från Mistpool i brevlådan. 
Denna gången blev det återigen en OPST Commando Head 350gr. En lina jag hade tidigare men som jag tyvärr sålde. Upptäckte att nu skulle den vara bra att ha på dom spöna jag alltmer använder. 

Samtidig såg jag att Airflo nu har kommit med en spets som är snarlikt Hardys avsomnade spetsar. Skall bli spännande att testa denna spets.  Som har ett hyfsat pris, 180 sek fraktfritt från Finland. Även OPST linan hade ett bättre pris än vad många andra butiker tar, 600 sek.

Varför OPST???? Jo, av alla dom Skagitlinor jag provat måste jag erkänna att det är något speciellt med OPST. Skulle tro att dom har hittat den gordiska knuten med hur vikten på linan skall fördelas.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar