måndag 26 april 2021

Hitta det som passar dig.

Bert-Arne Speykastar med CTS 11`# 2-3 och OPST Groove 16,2g/4,1m +3m spets

 


Dagens kastträning gav återigen svaret på vad som passar MIG bäst. Hur kastar du och vad har du tänkt att fiska. Nu är det regnbågsfiske som gäller för mig, då vill jag optimera spö/lina för det fisket och mitt sätt att kasta/fiska.

Mina två CTS spön 10/11 fot # 2-3 laddade med olika skagitlinor för både flyt och sjunklinor passar mig helt perfekt. Då kan jag fiska från ytan ner mot djupare vatten. Torrfluga med 12 fots spets och naturligtvis en betydligt kortare spets om jag vill få flugan att sjunka.

Dessa två spön hjälper mig att utföra all typer av kast. Överhandskast eller Spey/Skagit spelar ingen roll, Spö/lina fixar allt.  Det är så trevligt när man har hittat kombinationen som stämmer till det tänkta fisket





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar