fredag 19 september 2014

Finväder


En strålande sensommardag fick John och jag vid sjön med lite kastträning. Bara tvåhands för mig idag. En värkande högeraxel har fått mig att ändra lite på kast rörelsen. Helt klart blir det betydlig mindre påfrestning för axlarna oavsett sida.
Nu håller jag armarna kvar och kastar mer med kroppen, vilket går fantastiskt fint.
Provade med B&W 13´#8/9 + Scandi Versi T 455gr + 109gr interm spets som kastade kanonfint med min nya kaströrelse.
Även CTS Affinity DQ 13´ #7/8 laddad med Scandi Versi T 400gr+ flytspets 15 fot 109 gr. En sagolik kombo lätt som en fjäder.Kan det bli skönare?.
John körde med ett Meiser 13´#5/6/7 +400 gr Vision Skagitlina också detta spö är helt underbart men jag önskade nog en lite lättare lina.
Själv väntar jag på ett liknande Meiser spö i samma linklas men bara 11,7 fot långt. Spöt är inköpt beg. och är på väg till mig. Hoppades att få testa det i morgon men det verkar inte anlända förrän i nästa vecka. Är väldigt nyfiken på spöt, är det lika skönt som 13 fotarn så blir det en höjdare.

Nytt spösving blir det med största sannolikhet i morgon vid Sten/Rådasjön.  



  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar