lördag 20 september 2014

Variationer på spö


Som en spegel låg Stensjön nu på morgonen.Skulle precis börja kasta så ringde Stefan B och det blev nog 15-20 min snack innan det var dags att svinga spö. Tacklade upp ett annat spö, tog en kopp kaffe så ringde fiskebroder Berny å ställde frågan om fiske efter makrill kunde vara av intresse denna nästan vindstilla dag. Packade ner flugspöna och åkte hem för att hämta andra grejer för makrillfiske.

Väl ute på ett stilla hav lyste makrillen med sin frånvaro men däremot var det gott om säl och en ganska stor flock tumlare hade vi nära båten. Båda dessa djur var nog ute i samma ärende som vi, jagade efter makrillen. Efter några timmar i ett underbart väder gav vi upp å styrde mot land igen utan att känt något överhuvudtaget. 




6 kommentarer:

  1. Härligt Berndt att följa dina äventyr på hemsidan, verkligen kul att någon kan "bjussa" så på sig själv.

    Visserligen är du helt otrolig när det gäller dina spön och ditt kastande och jag känner att jag måste komma upp till dig för att få lite hjälp. Känner att min skjutspets är för tung men jag har inte kunskap att korta den själv.

    Gjorde själv ett ett försök på makrill vid Gottskär igår och sonen och svärdottern utklassade mig med 5-1

    Kristian

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du följer min blogg och du är välkommen till sjön så skall jag hjälpa dig med det jag kan

      Radera
    2. I morgon så sätter jag tillsammans med några fiskevårdsfreak ut öring i Vättlefjäll och Lerum inom Gula kortets domäner. På torsdag är det kalkning av SSGs Iglasjön men var är du på onsdag?

      Kristian

      Radera
    3. Om det bara är skapligt väder så kastar jag i Sten sjön eller Råda beroende på vinden

      Radera
  2. Det blir skitväder i morgon jag avvaktar en vecka
    Syns på torsdag hoppas jag

    Kristian

    SvaraRadera